Iste'molchi Huquqlari' ximoya qilish jarayoni
Iste'molchilar huquqlarini himoya qilish, keng ma'noda, xizmat ko'rsatuvchi provayderlar va iste'molchilar o'rtasida adolatli hamkorlikni ta'minlaydigan qonunlar va qoidalarni anglatadi.
Iste'molchilar huquqlarini himoya qilish tizimi odatda oshkoralik va tovarlar va xizmatlar to'g'risida xabardorlikni joriy etish, bozorda raqobatni rivojlantirish, firibgarliklarning oldini olish, mijozlarni o'qitish va adolatsiz harakatlarning oldini olishni o'z ichiga oladi.
Agar ularning huquqlari buzilgan bo'lsa, iste'molchi nima qilishi kerak? Birinchidan, huquqlar buzilgan taqdirda darhol bank rahbariyatiga og'zaki yoki yozma ravishda murojaat qilish kerak.
Agar iste'molchining huquqlari tiklanmasa, iste'molchining huquqlarini himoya qilish to'g'risidagi qonun hujjatlariga rioya etilishi ustidan davlat nazoratini amalga oshiradigan vakolatli davlat organlariga, mahalliy davlat hokimiyati organlariga yoki to'g'ridan-to'g'ri sudga murojaat qilish huquqiga ega. Bundan tashqari, iste'molchi o'z huquqlarini tiklashni so'rab, Markaziy bankning jismoniy va yuridik shaxslarga murojaat qilish bo'limiga murojaat qilishi mumkin.